Boiler

boilere cu acumulare, schimbatoare, sobe cu registri

Moderator: sobe

Post Reply
gi0
senior
Posts: 6291
Joined: Sat Sep 15, 2012 11:22 pm
Location: Constanta
Has thanked: 10 times
Been thanked: 20 times
Contact:

Re: Boiler

Post by gi0 » Sun Oct 14, 2018 4:43 pm

Latest post of the previous page:

In cazul punctului de fierbere in functie de presiune aveti dreptate .
Eu am ajuns si la 140 de grade in cazan , apa a inceput sa fiarba presiunea fiind la 2, 2 bar , dar marirea volumului de apa prin incalzire , in cazul nostru , a fost preluat de vasul de expansiune . Dansul a avut si vasul de expansiune inchis . Dar nu cred ca a trecut de 6 bar . Oricum cazanul este presurizat la 6 bar la probe in fabrica , dar sigur rezista maui mult . Este presiunea maxima de siguranta pe care o da producatorul .
Dansul trebuie sa isi faca griji pentru neregulile din instalatie . Apoi pentru un agregat care lucreaza la maxim 3 bari se monteaza un manometru de minim 6 bar , nu de patru . Apar erori de citire , bineinteles , nu foarte mari , dar trebuie tinut cont de presiunea de siguranta .
Intodeauna iau un manometru care acul sa nu depaseasca jumatate din scala la presiunea normala de lucru , desi maximul admis este de 70% din scala .
Cu stima .

valahul
junior
Posts: 63
Joined: Mon Mar 05, 2018 10:59 pm
Has thanked: 17 times
Been thanked: 2 times

Re: Boiler

Post by valahul » Sun Oct 14, 2018 5:00 pm

gi0 wrote:
Sun Oct 14, 2018 4:43 pm
Oricum cazanul este presurizat la 6 bar la probe in fabrica , dar sigur rezista maui mult . Este presiunea maxima de siguranta pe care o da producatorul .
Viadrus zice ca rezista pana la 8 bari, in manual spune:
Presiunea nominală de lucru kPa 400
-Presiunea maximă kPa 800
800 kPa = 8 bari.
Da, e clar ca presiunea a trecut ceva de 4 bari. Acul indicator al termomanometrului de pe centrala a ramas decalat cu 1,5 bari, exact cat au fost in instalatie cand a fost inchis cazanul din robineti. Si el indica maxim 4 bari.
Cand am adus pe zero bari instalatia, toatele restul manometrelor aratau 0, cel de pe centrala 1,5 bari.
Deci cred ca a depasit scala cu 1,5-2,5 bari. Deci 4 cat arata plus devansul, cred ca am avut in cazan 6 bari, 6 si ceva. Pentru cam 20-25 minute.
De asta am intrebat daca la presiunea asta cazanul s-a putut fisura, sau slabi imbinarile dintre elementii de fonta, etc.
Manometru centralei i-am deschis capacul si am fortat acul in sens invers tracandu-l peste opritorul de zero. S-a auzit un tacatit ceva si cand l-am trecut inapoi peste opritor, forta pe el. Propriu zis l-am tras pe 0 cu 0 instalatie. Acum merge, dar arata mai putin parca cu 0,2 bari, l-oi fi tras prea tare.
Problema e ca am desfacut capacul termomanometrului din spate prima data sa repar acul de presiune, crezand ca e de acolo si era o lamela spiralata de cupru, ca un arc, pe care am miscat-o cu surubelnita crezand ca e legat de indicatiile acului de presiune,in schimb era acul de temperatura care s-a miscat. L-am adus si acul de temperatura cu mana, avand temperatura din cazan din controler, sondele fiind bagate in acelasi loc, la aceasi temperatura si acum merge bine si ala pana acum.
Sper sa nu fi patit nimic cazanul, restul manometrelor de pe instalatie nu mai arata la fel (toate sunt pana la 4 bari), am diferente intre ele si de 0,3 si 0,4 bari, s-or putut decalibra oare de la socul de presiune cand am deschis robinetul la cazan? Oricum de abia l-am deschis, parca era intepenit si s-a auzit un zgomot ca si cum dai drumul la gazul de la o butelie incarcata, instant au deversat supapele de 2,5.

gi0
senior
Posts: 6291
Joined: Sat Sep 15, 2012 11:22 pm
Location: Constanta
Has thanked: 10 times
Been thanked: 20 times
Contact:

Re: Boiler

Post by gi0 » Sun Oct 14, 2018 6:41 pm

Daca presiunea in instalatie la cald nu pierde presiune , atunci cazanul nu are nimic . Dar pierderi pot fi oriunde nu numai pe cazan .
In ce priveste erorile , fiecare manometru are o gama variabila de acuratete , unele au 0.2la suta altele 2 la suta , pana in 05 la suta , daca nu ma insel .. Aceasta acuratete se mai pierde putin in timp si de aceea exista mici diferente la citire . Dar ambele se inscriu in marja de acuratete .
Repet , daca schimbati manometrul , este bine sa gasiti unul care masoara de doua ori presiunea de lucru .
De asemenea si unul de 4 bar ar fi bun daca presiunea maxima de lucru ar fi 2 bar . Iar pentru o acuratete si mai buna se foloseste un manometru ci discul de citire mai mare .
Cu stima .

gi0
senior
Posts: 6291
Joined: Sat Sep 15, 2012 11:22 pm
Location: Constanta
Has thanked: 10 times
Been thanked: 20 times
Contact:

Re: Boiler

Post by gi0 » Sun Oct 14, 2018 6:44 pm

Si de ce aveti supape de siguranta de doar 2.5 bar si nu 3 bar ?!

valahul
junior
Posts: 63
Joined: Mon Mar 05, 2018 10:59 pm
Has thanked: 17 times
Been thanked: 2 times

Re: Boiler

Post by valahul » Sun Oct 14, 2018 7:26 pm

gi0 wrote:
Sun Oct 14, 2018 6:44 pm
Si de ce aveti supape de siguranta de doar 2.5 bar si nu 3 bar ?!
Atata timp cat eu am la rece 1,5 bari si la cald nu depasesc 2,1 la 80 grd, nu vad sensul celor de 3.
Sper sa nu fi patit nimic cazanul, oricum daca e o fisura unde picura putin, fiind cald se va evapora, nu se va vedea.

gi0
senior
Posts: 6291
Joined: Sat Sep 15, 2012 11:22 pm
Location: Constanta
Has thanked: 10 times
Been thanked: 20 times
Contact:

Re: Boiler

Post by gi0 » Sun Oct 14, 2018 10:08 pm

Dar ati vazut sensul de montare a unui robit intre cazan si supapa de siguranta care , supapa trebuie sa fie doua conform normelor in viguare .
In fine , per total este foarte bine ca nu ati patin mai rau . Altadata nu mai lasati pe nimeni sa umble la robineti in afara de d-voastra .
Viadrus are presiunea maxima nominala de lucru de 4 bar . Dar in general se folosesc supape de siguranta cu deschidere 3 bar . Supapele se calculeaza in functie de presiunea maxima de lucru data de producator , nu prea este alegerea noastra , si adica se inmulteste 1.05 cu puterea nomila maxima . Referitor la norme , mi-am amintit ca sunt obligatoriu doua supape pentru cazane de la puterea de 60 kw in sus . Nu strica sa ne asiguram totusi cu doua supape .

Daca aveti o pierdere de presiune in cazan , veti vedea pe manometru si va trebui sa o remediati . La fonta fisura nu este stabila si se mareste treptat .
Cu stima .

valahul
junior
Posts: 63
Joined: Mon Mar 05, 2018 10:59 pm
Has thanked: 17 times
Been thanked: 2 times

Re: Boiler

Post by valahul » Mon Oct 15, 2018 11:35 am

Ooo, problema se complica... acum imi amintesc ca inainte de a inchide robinetii pe cazan am golit din instalatie cativa litrii de apa sa pot lucra, pana presiunea a devenit cam 0,9 bari. dupa am inchis robinetii pe cazan. Deci in cazan probabil a fost si aer si apa. Acum intrebarea mea este daca in cazan a fost si aer inchis cu apa, presiunea ar trebui sa fi fost mai mare prin incalzirea aerului impreuna ca apa sau mai mica decat prin incalzirea numai a apei in cazan?

ciobimar
membru special
Posts: 2572
Joined: Wed Jun 27, 2012 12:18 am
Has thanked: 23 times
Been thanked: 11 times

Re: Boiler

Post by ciobimar » Mon Oct 15, 2018 1:08 pm

ei macar acum se explica de ce au declansat supapele ..fata de informatia de dinainte cu presiunea de 2 bari nu prea avea cum sa fiarba...dar nu stiu de unde tia venit ideia ca ar mai fi si aer pe langa apa odata ce au mai ramas 0,9 bari in instalatie deci in cazan fiind mai jos decat restul instalatiei era doar apa....deci la 0,9 e posibil sa fi fiert putin apa si aburul a facut sa trosneasca putin robinetii si sa mearga greu la deschidere... verifica daca se mentine presiunea in timp si mai arunca cate un ochi pe colo-colo prin cazan ..dar la viadrus care e compus din elementi turnati din fonta groasa nu prea are ce sa pocneasca ceva ...cu una cu doua...deci nu e ca la alte cazane sudate ...

valahul
junior
Posts: 63
Joined: Mon Mar 05, 2018 10:59 pm
Has thanked: 17 times
Been thanked: 2 times

Re: Boiler

Post by valahul » Mon Oct 15, 2018 1:31 pm

Mulțumesc mult pentru răspunsuri tuturor. Deci daca am avut in cazan o.7 sau o.9 bari când a fost închis e mai de bine sau de rău fața daca as fi avut 1.5? P.S Îmi mănâncă cazanul asta nervii și banii... parca am făcut o obsesie cu el. De unde vine naiba știe... Tot îl fac cum vreau si daca gradul îl ia...

gi0
senior
Posts: 6291
Joined: Sat Sep 15, 2012 11:22 pm
Location: Constanta
Has thanked: 10 times
Been thanked: 20 times
Contact:

Re: Boiler

Post by gi0 » Mon Oct 15, 2018 10:28 pm

Ati fi avut aer in cazan daca coborati presiunea la 0 si ar mai fi cursapa si dupa . Asta inseamna ca ati fi golit instalatia pana cand ar fi inceput si golorie cazanului . Dar cum nu ti facut asta ... mai departe ati fost lamurit de domnul @ciobimar .
Refaceti instalatia cum trebuie si veti vedea daca au aparut probleme sau nu dupa incident .
Daca ati fi avut aer in cazan , riscurile de spargere a cazanului ar fi fost mai mici pentru ca aerul este compresibil , apa nu .
Nu stiu in ce fal va linistete mai mult acest raspuns . Sau nu .
Daca presiunea in cazan este mai mica atunci punctul de fierbere este mai mic , deci si volumul de apa s-ar mari mai repede , adica mai mult de la 20 de grade la 80 de grade , in comparatie cu situatia in care presiunea ar fi fost de 1.5 bar . La o.9 bar apa fierbe la ...97 de grade , la 1.5 bar apa fierbe la ... 111.5 de grade . Deci o initiere a fierberii apei .
Dar nu inteleg de ce nu dati drumul la cazan pentru a scapa de aceasta opsesie ?!
Cu stima .

valahul
junior
Posts: 63
Joined: Mon Mar 05, 2018 10:59 pm
Has thanked: 17 times
Been thanked: 2 times

Re: Boiler

Post by valahul » Tue Oct 16, 2018 6:29 am

O sa ii dau drumul azi... pe langa asta mai e o problema... socul termic. Apa a iesit din cazan la 80 si intrand la 20...

Post Reply