Tăiere tablă în cerc

Aici se vor posta diverse discutii despre "ALTE" subiecte.

Moderator: sobe

Fane9506
junior
Posts: 37
Joined: Sun Feb 01, 2015 11:24 pm
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Tăiere tablă în cerc

Post by Fane9506 » Wed Nov 29, 2017 1:53 pm

Salutare! voiam să vă întreb: Cu ce pot să execut o tăiere în cerc la o tablă de 4 mm grosime? Flexul e posibil să o ia drept și să iasă hexagon în loc de cerc, sudura găurește urât și iese mai degrabă ca o roată dințată decât ca un disc rotund... Ar fi o opțiune cu pânza de bomfaier... Ce părere aveți? E posibil? oare ar da rezultate? Merită efortul? Am văzut pe unul pe net care a tăiat bară de oțel de 20 de mm cu bomfaierul...

User avatar
valistrugaru
sobar
Posts: 237
Joined: Tue Mar 12, 2013 5:21 pm
Location: Iasi
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:

Re: Tăiere tablă în cerc

Post by valistrugaru » Wed Nov 29, 2017 6:46 pm

Incearca cu panze fierastrau vertical metal https://www.atelierultau.ro/bosch-t118g ... 12749.html" onclick="window.open(this.href);return false;.

flavius76
SUPORT
Posts: 2295
Joined: Wed Jul 04, 2012 12:04 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: Tăiere tablă în cerc

Post by flavius76 » Wed Nov 29, 2017 7:16 pm

Ce flexul mi-a iesit destul de bine, dar era tabla de 2mm, tii panza inclinata la 45 grade si te plimbi cu ea pe cerc, panza subtire de 1mm. Depinde si de diametrul gaurii, cu cat mai mare cu atat mai usor.

Fane9506
junior
Posts: 37
Joined: Sun Feb 01, 2015 11:24 pm
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tăiere tablă în cerc

Post by Fane9506 » Thu Dec 21, 2017 10:04 pm

Cu o pânză mai groasă de bomfaier/fierăstrău pendular pt fier cred că e o șansă...adică mă gândeam odată trasat conturul cercului să dau 2-3 găuri cu un burghiu subțire, cât să intre pânza de tăiat și apoi să mă mișc până fac tot cercul exact ca la deschiderea unei cutii de conservă... cred că celelalte metode duc la eșec:
1. Sudura găurește la propriu și o să iasă nasol;
2. Flexul patinează și are tendința să taie în hexagon nu în cerc;
3. De daltă nici nu se pune problema la 3.5 mm;

Judecând, deci și cântărind toate opțiunile ajungem la varianta de bază a pânzei pt tăiat fier...
Orice alte opțiuni sunt binevenite... :thumbup:

Post Reply