sobe, pompe de caldura, cazane, centrale termice cu lemne
Moderators: sobe, teracotix
-
DAN
- senior
- Posts: 1605
- Joined: Mon Sep 07, 2015 1:47 am
-
Has thanked:
25 times
-
Been thanked:
41 times
Post
by DAN » Wed Jun 07, 2017 7:27 am
Latest post of the previous page:
Nu cred ca e la diferenta atat de mica a grosimii tevii apar diferente semnificative in privinta condensului.
Consider ca un clopot bine calculat si o temperatura a fumului optima iti da voie sa folosesti aproape orice forma de registru.
Este o parere personala...
-
gi0
- senior
- Posts: 6950
- Joined: Sat Sep 15, 2012 11:22 pm
- Location: Constanta
-
Has thanked:
49 times
-
Been thanked:
40 times
-
Contact:
Post
by gi0 » Wed Jun 07, 2017 10:37 am
Condensul apare cand temperatura scade sub 60*C . Condensul apare sigur la aprinderea focului , pana la intrarea cazanului in regim de lucru . Va rog sa va uitati la centralele pe gaz in condensatie , care merg la .... 50*C pe tur . Condensul este continuu . Asta se intampla si la cazanele de zidarie cand se doreste incalzirea cu temperaturi sub 60*C .
Condensul apare si la un schimbator cu grosimea peretilor de 6mm si la unul cu grosimea de 1mm . Se doreste temperatura foarte mica la cos , se doreste temperatura mica pe tur , se doreste consum cat mai mic de lemne ....
Daca se vrea incalzire cu temperaturi joase , asta inseamna un tur de ...40-45*C ... Si iata ca si condensul va fi mare .
De ce nu se imparte sistemul in doua circuite separate ? Un circuit primar care circula apa intre un puffer si cazan sau schimbator si cazan , si circuitul secundar de incalzire . O termovalvula mecanica sau electrica care sa mentina constant returul minim 60*C . Indiferent de sistem , condensul este strict legat de temperatura agentului termic pe retur .
Pentru un schimbator din inox sau cupru alamit ... nu ar mai conta condensul deloc .
Cu stima .
-
DAN
- senior
- Posts: 1605
- Joined: Mon Sep 07, 2015 1:47 am
-
Has thanked:
25 times
-
Been thanked:
41 times
Post
by DAN » Wed Jun 07, 2017 2:42 pm
Am vazut cazuri in care o ridicare a temperaturii fumului cu 30 de grade a determinat disparitia a 3 litri de condens/zi.
-
OrosEmanuEl
- membru
- Posts: 467
- Joined: Tue Jan 01, 2013 2:20 pm
-
Has thanked:
0
-
Been thanked:
0
-
Contact:
Post
by OrosEmanuEl » Wed Jun 07, 2017 8:39 pm
gi0 wrote:Condensul apare cand temperatura scade sub 60*C . Condensul apare sigur la aprinderea focului , pana la intrarea cazanului in regim de lucru . Va rog sa va uitati la centralele pe gaz in condensatie , care merg la .... 50*C pe tur . Condensul este continuu . Asta se intampla si la cazanele de zidarie cand se doreste incalzirea cu temperaturi sub 60*C .
Condensul apare si la un schimbator cu grosimea peretilor de 6mm si la unul cu grosimea de 1mm . Se doreste temperatura foarte mica la cos , se doreste temperatura mica pe tur , se doreste consum cat mai mic de lemne ....
Daca se vrea incalzire cu temperaturi joase , asta inseamna un tur de ...40-45*C ... Si iata ca si condensul va fi mare .
De ce nu se imparte sistemul in doua circuite separate ? Un circuit primar care circula apa intre un puffer si cazan sau schimbator si cazan , si circuitul secundar de incalzire . O termovalvula mecanica sau electrica care sa mentina constant returul minim 60*C . Indiferent de sistem , condensul este strict legat de temperatura agentului termic pe retur .
Pentru un schimbator din inox sau cupru alamit ... nu ar mai conta condensul deloc .
Cu stima .
Daca bine am inteles e aproape obligatoriu folosirea unui puffer pentru durata de viata a centralei sau al schimbatorului. Ca sa mentin o temperatura aproape tot timpul peste 60 grade imi trebe neaparat un puffer. Si unu de 300 litri cred ca e suficient.
-
gi0
- senior
- Posts: 6950
- Joined: Sat Sep 15, 2012 11:22 pm
- Location: Constanta
-
Has thanked:
49 times
-
Been thanked:
40 times
-
Contact:
Post
by gi0 » Thu Jun 08, 2017 4:33 pm
Fara valvula termomecanica , ori termoelectrica ori pompa de amestec nu veti putea mentine temperatura pe retur minim 60*C , CU SAU FARA PUFFER . Daca va referiti la cazanele metalice , acestea sunt facute pentru consum , deci rezista cat trebuie sa reziste . Folosirea pufferului mareste randamentul cazanului . De buna functionare a cazanului si de viata mai lunga sau mai putin lunga a acestuia este responsabil doar cel care il exploateaza .
Cu stima .
-
OrosEmanuEl
- membru
- Posts: 467
- Joined: Tue Jan 01, 2013 2:20 pm
-
Has thanked:
0
-
Been thanked:
0
-
Contact:
Post
by OrosEmanuEl » Mon Jun 12, 2017 8:32 am
gi0 wrote:Fara valvula termomecanica , ori termoelectrica ori pompa de amestec nu veti putea mentine temperatura pe retur minim 60*C
Am inteles, is astea ce tin temperatura la 60 grade nu pufferul. :crazy:
Care dintre e mai folosita?
-
gi0
- senior
- Posts: 6950
- Joined: Sat Sep 15, 2012 11:22 pm
- Location: Constanta
-
Has thanked:
49 times
-
Been thanked:
40 times
-
Contact:
Post
by gi0 » Wed Jun 14, 2017 6:07 am
VTC 511 ESBE 60*C .
-
OrosEmanuEl
- membru
- Posts: 467
- Joined: Tue Jan 01, 2013 2:20 pm
-
Has thanked:
0
-
Been thanked:
0
-
Contact:
Post
by OrosEmanuEl » Sat Jun 17, 2017 7:18 pm
Imi puteti explica si mie daca va rog cum se calculeaza randamentul la sobe sau la cazane?
De exemplu soba mea are 120grade la cos, incarc undeva la 30 kg lemn.
Ce randament am?
-
DAN
- senior
- Posts: 1605
- Joined: Mon Sep 07, 2015 1:47 am
-
Has thanked:
25 times
-
Been thanked:
41 times
Post
by DAN » Sat Jun 17, 2017 11:45 pm
Trebuie aparat de masura pentru masurarea eficientei arderii.
120 grade pe cos nu este mult dar nu stim ce fel de ardere este in focar.
Apoi se poate vorbi de eficienta arderii eficienta sistemului convectiv etc. Daca ai la cos 120 grade se poate spune ca sistemul convectiv este ok, restul nu-l stim.
-
OrosEmanuEl
- membru
- Posts: 467
- Joined: Tue Jan 01, 2013 2:20 pm
-
Has thanked:
0
-
Been thanked:
0
-
Contact:
Post
by OrosEmanuEl » Tue Jun 20, 2017 7:32 pm
DAN wrote:Trebuie aparat de masura pentru masurarea eficientei arderii.
120 grade pe cos nu este mult dar nu stim ce fel de ardere este in focar.
Apoi se poate vorbi de eficienta arderii eficienta sistemului convectiv etc. Daca ai la cos 120 grade se poate spune ca sistemul convectiv este ok, restul nu-l stim.
Daca la cazanele din comert lemnul de multe ori arde mognit sa tine jarul, in cazul asta cum e? Nu cred ca se mai poate vorbi de ardere eficienta.... banuesc ca nici nu se mai scoate 4 kw dintrun kg de lemne..
-
DAN
- senior
- Posts: 1605
- Joined: Mon Sep 07, 2015 1:47 am
-
Has thanked:
25 times
-
Been thanked:
41 times
Post
by DAN » Tue Jun 20, 2017 8:22 pm
Din acest motiv se construiesc cazane de zidarie care au consumul la 60% din cele din comert sau poate chiar mai jos.