luvio wrote:@lisapet, parca altundeva incepusesi o demonstratie cu un exemplu de izolare a unei locuinte si s-a intrerupt brusc. Am inteles ca esti autorizat si ca auditor energetic
Nu sunt auditor energetic autorizat... Ca sunt in domeniu din 96' este cu totul altceva. :)
luvio wrote:
si mi-ar place aici o continuare, pentru ca sincer eu m-am tot uitat pe la case pasive si nu prea am ghicit cum reusesc aia sa faca asa ceva, mai ales ca sustineau ca nu trebuie investit mai mult de 30% fata de o cladire normala.
Luvio, domeniul acesta este foarte interesant si destul de vast.. Ar fi foarte multe de discutat. In primul rand notiunea de "cladire normala" este abstracta.
luvio wrote:
E adevarat ca acolo e vorba inclusiv de recuperarea caldurii aerului evacuat, e vorba de reducerea puntilor termice prin simplificarea si conceperea unei case cit mai compacte, cu cit mai putine colturi si fara balcoane in consola, sau daca exista, facute pe grinzi de lemn nu din betoane samd.
Deacord, sunt foarte multe detalii care putinii arhitecti tin cont de ele.. Eu deja am obosit sa aud cum unii colegi din domeniu se tot cramponeaza de transferul de caldura punctiform in cazul diblurilor folosite pentru prinderile mecanice a termoizolatiei..
luvio wrote:
Ar fi utila pentru multi care incep acu sa construiasca chiar daca nu vor respecta in totalitate, da macar sa aiba idee de ce si cum ar trebui facut.
Uite eu acu daca m-as mai apuca de o casa as renunta partial la zidurile groase de caramida, construind pe sistem cadre cu ziduri doar de 10-15 cm linga care se poate pune o izolatie de 20 cm de polistiren sau vata bazaltica pentru cei cu fobii la foc.
Exista o multime de solutii si variante.
luvio wrote:
Si nu stiu de ce da am impresia ca zidul din boltari de beton cu goluri ar fi mai eficient decit zidul din caramida GVP(goluri verticale paralele).
Depinde, exista boltari din beton cu bule de argila expandate (in URSS se numeau "keramzit") si cu goluri verticale care se folosesc pe larg si in tari precum Germania, Austria, Suedia, etc..
Cand vorbim de termoizolatii conform normativelor actuale europene, caracteristica termoizolatoare al acelui zid suport mai putin conteaza, caci "partea considerabila" din valoarea rezistentei termice al structurii ii revine materialului termoizolant eficient si nu zidului.. Pe dealta parte intervine si aspectul economic. Cat costa (inclusiv transportul) un mc de boltari si cat costa un mc de caramida GVP.
luvio wrote:
Stiu ca ai vorbit inclusiv de o izolatie de 40cm la partea superioara a incaperii, da cu aceste izolatii ne-am apropia de coeficientii necesari pentru o casa pasiva?
Te-am corectat nu 40mm, ci 40 cm. :) Vreau sa retineti ca daca s-a realizat un element al anevelopei "ca pentru o casa pasiva" asta inca nu inseamna ca este o casa pasiva. Eficienta energetica a unui imobil este data si de conditiile climatice ale locului unde este aceasta. Daca, spre exemplu, cumpar o casa prefabricata in Germania (de clasa B) si o montez in Finlanda ar putea ca aceasta casa sa fie de clasa C, sau D..
luvio wrote:
Eu mi-am facut un calcul si la suprafata pe care o am cu o izolatie de 5cm la exterior, 5 la subsol si 25 la mansarda si in pod, ma incadrez in normativele actuale romanesti care prevad 100 kwh/mp an. Da recunosc ca e prea putin si mi-ar place sa fi respectat normativele vest europene de 50kwh/mp an.
Cum ai determinat valoarea consumului specific aferent incalzirii folosind calculele sau pe calea experimentala?
luvio wrote:
Si apropo ce suprafata se ia in calcul, construita sau utila?
Utila, caci in cea construita iti intra si terasele exterioare si balcoanele.